En lek

En gång när Vi var små
kändes det som sommar året om
Minnen ristade med nål
en tid som sällan var rikigt svår

En gång kommer Du ihåg
så såg vi framåt båda två
Minnen ristade med nål
en tid som en gång var våran att förföra

Och så skrattar Hjärtat och ler
ett allvarligt försök
till kravlös och Barnslig lek

Det var väl Du som sa
att "anfall är Det bästa försvar"
Säg mig är det jag
eller kärleken som bör ge sig snart

Och så skrattar Hjärtat och ler
ett allvarligt försök
till kravlös och Barnslig lek

Minnen ristade med nål
en tid som ännu är våran att förstöra

Och så skrattar Hjärtat och ler
ett barnsligt försök
till harmlös och vuxen lek


Kommentarer
Postat av: anki

nej det e så sjukt hur mycket skillnad det blir när man blir äldre och skaffar sig ett sinne som gör att man förstår att världen inte är perfekt.
jag minns att pappa filmade mig när jag lekte i ett träd här hemma, dagen efter min mormor dog.
jag var glad då,
och mitt unga sinne det förstod nog ingenting


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback