Dagen S

Hur blev den så trevliga och gröna inflyttningsblomman så torr, grå och bortglömd? Nu står den där och väntar på att förmultna så småningom. Den står där och och bara är, är Död.

Precis som jag bara sitter här, sitter här och drömmer. Eller drömmer man verkligen om man styr sina tankar? Någon slags massproduktion av dagdrömmeri står på schemat iallafall denna höst. Fan, godiset jag tillslut fick ut ur automaten var kallt, hårt och äckligt. Men vad kunde jag väntat mig.

1998. Mer säger jag inte i detta lilla stycke.

Alla vet väl att täcken är till för att dölja huden med och sedan krama tills armarna domnat bort. Vändpunkten kommer när man insett att det faktiskt aldrig är någon där.

Han har täcket som en sköld
två stängda ögon en LåtsasDröm
Han vaknar upp igen
och så blev giftet en Vän


Kommentarer
Postat av: Nicole

Jag vill bara springa bort till dig & krama dig!

Postat av: Jonathan

Åh, men tack Nicole. Det vill jag.

2007-10-09 @ 18:58:23
URL: http://pojkenmedtigern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback